Data: Diumenge 7 d’abril 2024, 18h

Lloc: Sala El Centru

Preu: 15€ (8€ presentant el carnet dels Amics)

 

Teatre.

La Mercè dina cada dijous amb els seus dos fills, el Guifré i la Lia. I cada dijous els prepara una paella. Avui sembla un dijous qualsevol, un dijous com tants d’altres, però el fet que hagi fet la paella de marisc ja anuncia que serà un dijous especial. Ella els vol comunicar alguna cosa molt important, un fet que li ha canviat la vida. Ells sospiten que en passa una de grossa i potser treuen conclusions precipitadament.

Dramatúrgia: Cristina Clemente
Direcció: Muguet Franc
Repartiment: Llum Barrera, Núria Cuyàs i Jordi Andújar
Escenografia: Elisenda Pérez
Figurinisme: Maria Albadalejo
Disseny d’il·luminació: Xavi Gardés
Disseny de so: Damià Duran
Tècnica de llum i so: Maria Martín
Estudiant en pràctiques de direcció: Mar Mañez (Timbal)
Coordinació producció trilogia: Montse Farrarons, Clara Cols i Jofre Blesa
Coordinació artística: Adrià Aubert, Jofre Blesa i Sergio Matamala
Comunicació: Rafaela Rivas, Ester Cánovas, Anna Castillo i Elisenda Riera

“La paella dels dijous” per mi és una comèdia àgil, divertida i plena d’amor a la família. Alhora també tracta temes més profunds com el fer-se gran, les relacions entre mare i fills, i el no donar per fet els rols dins la família.
La Cristina Clemente escriu amb una frescor i una quotidianitat que sembla un fragment de la vida mateixa.
I aquest és el meu objectiu com a directora, que quan vegis aquesta obra et sembli que estiguis dins de casa seva.
Per crear aquesta veracitat, no hi haurà artificis, salts en el temps, ni canvis d’espai. Tot passarà a la cuina de la Mercè. En temps real coneixerem la vida i relació d’aquesta família, on entre embolics i confusions, veurem que no tot passa com s’espera.
A vegades els rols familiars queden estancats i no ens permetem veure’n els canvis. En aquesta obra descobrirem que mai és tard per readaptar nos i que qualsevol edat és bona per reinventar-nos i ser feliços.
I què millor per sentir-nos com a casa que seient al voltant dels fogons. Els espectadors descobriran secrets, il·lusions, somnis i sorpreses, acompanyats de l’olor d’una paella.
Aquesta és una de les obres que formen part de la trilogia Catalana Argentina, i que ens mostra una família totalment oposada a la que ens trobarem a “Silvia”.
La darrera obra que tanca la trilogia, “Rovira vs Rodríguez”, serà un xoc de cultures, famílies i personatges, en una situació extrema.
Què passarà quan aquestes dues famílies es trobin? A quins reptes s’hauran d’afrontar? Superaran les diferències abismals entre ells? Trobaran la manera d’acceptar-se i créixer junts?
Muguet Franc

MUGUET FRANC
Directora, actriu i ajudant de direcció.
En teatre l’hem pogut veure a El que no es diu, de Marilia Samper. (Sala Beckett, 2021); De dol, de Queralt Riera (Sala Atrium, 2020); Ausencias de Jordi Oriol i Daniela Feixas (Dir.Jordi Oriol. La Seca-Espai Brossa, 2018); Interiors de Concha Milla (Teatre La Gleva, 2018); Els nens desagraïts, de Llàtzer Garcia (Sala Beckett, 2017); Tortugues, de Clàudia Cedó (Teatre Club Capitol, 2016); Sota la ciutat, de Llàtzer Garcia (Temporada Alta/T.Lliure, 2015/16); Al vostre gust, de W. Shakespeare (Dir.
Llàtzer Garcia. PàrkingShakespeare., 2015); Línies, de Marilia Samper (Teatre Lliure. Barcelona, 2014); Memòria plena, de Jordi Oriol (Teatre Lliure, 2014); Auca del Born (Dir. Jordi Casanovas. Cia. Sala Flyhard. Ignauguració Born 1714, 2013); Assassinat Atrium Viladecans (Dir. Cristina Clemente. Atr. Viladecans, 2013); La Terra oblidada, de Llàtzer Garcia (Sala FlyHard, 2012/13); Doppelgänfer, de Llàtzer Garcia (Sala Planeta, Sala Beckett, 2012); entre d’altres.
En televisió l’hem pogut veure a Si no t’hagués conegut, de Sergi Belbel (TV3, 2018); Desierto Rojo, de Noel Méndez (EMAV, 2017); De la ley a la ley, de Sílvia Quer (TVE, 2017); Market Love (TV3, 2013); Off, d’Aimon Ninyerola (EMAV, 2012); Putrefacció, d’Aimon Ninyerola (EMAV, 2011); Fibril·lant, d’Aimon Ninyerola (EMAV, 2010); entre d’altres.
Com a ajudant de direcció a participat en projectes com Els dies mentits, de Marta Aran (Sala Flyhard, 2019); Carola, de Cesca Piñón (La Seca, 2018); La noia de la làmpada, de Marta Aran (Sala Flyhard, 2017); La pols, de Llàtzer Garcia (Sala Flyhard, Cia. Arcàdia. 2014); Ens hauríem d’haver quedat a casa (Dir, i adaptació, de Llàtzer Garcia. Sala Muntaner, 2012).

CRISTINA CLEMENTE
En teatre, és autora, entre d’altres, de Volem anar al Tibidabo, La millor obra del teatre català, Vimbodí versus Praga , Nit de radio 2.0, La nostra Champions particular, Consell familiar, Ventura, Les ulleres per mirar carregadors, Andrea Pixelada, Lapònia, Dolors, Una teràpia Integral.
En cinema ha treballat en els guions de la pel·lícula Eva i A Perfect enemy, ambdues dirigides per Kike Maillo.
Ha treballat també com a guionista de televisió a El cor de la ciutat, Sin identidad, La Riera, Com si no t’hagués conegut, Les de l’Hoquei i Com si fos ahir.

NÚRIA CUYÀS
Llicenciada en Art Dramàtic en la especialitat d’interpretació, per l’Institut del Teatre de Barcelona.
Continua els seus estudis a Rose Bruford College, de Londres amb el treball d’interpretació de textos de Shakespeare, ‘Accent Dialect i Voice Shakespeare Verse’. Workshop de biomecànica teatral impartit per N. Karpov, Beca Prima del Teatro – Scuola europea per l’arte dell’attore (San Miniato-Pisa). També ha cursat estudis de dansa contemporània i jazz amb Esther Sabaté (Espai Dansa Ramón Solé), dansa clàssica (Estudio Isadora-Berta Vallribera), esgrima teatral, acrobàcia, entre d’altres. Ha estudiat cant amb Ma Dolors Aldea i solfeig, harmonia, flauta de bec i música de cambra a L’Arc-Can Ponsic.
Ha participat en més de trenta produccions escèniques professionals, algunes de les quals són: Hi ha d’haver una vida fora d’aquí (Dir. Xavi Casan. El Maldà, 2022); Boira a les orelles d’Els Pirates Teatre (Dir. Adrià Aubert. El Maldà, 2021); Somni d’una nit d’estiu d’Els Pirates Teatre (La Seca, 2017- 2022); Barbes de Balena, d’Anna Maria Ricart (Dir. Mònica Bofill, El Maldà); Peggy Pickit veu la cara de Déu, de Roland Schimmelpfennig (Dir. Moisès Maicas); Shaking Shakespeare (Nominació com a Millor musical als Premis de la crítica i als Premis Butaca) (Dir. Moisès Maicas); Estranha forma de vida (Dir. Joan Maria Segura, El Maldà); Pell de llarinté, cua de tiré (Temporada Alta. Dir. Moisès Maicas); Nit de reis, de Shakespeare. Cia. Els Pirates Teatre (Dir. Adrià Aubert); Reset (Dir. Xavi Morató. Miniteatres de Barcelona i gira); Bifurcació Moncada, de Jesús Moncada (Dir. Txell Roda. Almeria Teatre i gira); Roba estesa (Dir. i dramatúrgia Adrià Aubert i Núria Cuyàs); Les golfes del Maldà, d’Els Pirates Teatre (Dir. Adrià Aubert. El Maldà); La gran duquessa de Gerolstein (Dir. Víctor Álvaro. Almeria Teatre i gira); Skribo, de Comendiants (Dir. Joan Font); El Mikado i Mar i Cel de Dagoll Dagom (Joan Lluís Bozzo i Joan Vives); La gran nit de Lourdes G (Dir. Josep M Miró i Cristina Clemente); La Flauta Màgica de Mozart, al Gran Teatre del Liceu (Dir. Bertrand de Billy, Joan Pons i Comediants).

LLUM BARRERA
Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB i Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre (Barcelona).
En teatre l’hem pogut veure a “Terapia integral”. Dir. Marc Angelet i Cristina Clemente (2023); “Onán”. Dir. Fernando Soto (2020 – 2021); “La ternura”. Dir. Alfredo Sanzol (2019); “La lista de mis deseos”. Dir. Quino Falero (2017 – 2019); “Las bicicletas son para el verano”. Dir. César Oliva (2017); “La llamada”. Dir. Javier Calvo i Javier Ambrosí (2016); “Tamaño Familiar”. Dir. Quino Falero (2014-2015); “La llamada”. Dir. Javier Calvo i Javier Ambrosí (2013); “El Manual de la Buena Esposa”. Dir. Quino Falero ( 2012- 2013); “Glorious, la peor cantante del mundo”. Dir.Yllana. Teatro Gran Vía (2009); “Mort de Dama” Dir. Rafael Duran. TNC (2008); “El Maletí”. Dir. Josep Ma Mestres. TNC (2007); “Ángel”. Dir. Jaime Pujol (2005-2007); “5 Mujeres.com”. Dir. J. M. Contreras i Ana Rivas (2002-2004); “Antología, un paseo por Comediants”. Dir. Joan Font (1996 – 98) i “Entretrés”. Dir. Tricicle (1998).
En televisió l’hem pogut veure a Vintage”. (serie). TV3. (2023); “El circ”. TV3. Col·laboradora (2023); “Vestidas de azul”. ATRESplayer Premium (2023); o “Supernormal 2”. Movistar (2023); “Mejor contigo”. La 1. Col·laboradora (2021); “Pep”. IB3TV (2020 – 2021); “Amar es para siempre”. Antena3 (2020); “La Caza. Tramuntana”. TVE 1 (2020); “Supernormal”. Movistar. Dir. Emilio Martínez Lázaro (2019); “Vota Juan”. TNT. (2018); “Cuerpo de élite”. Antena3. (2018); “Servir y Proteger”. TVE 1. (2017); “De Bon Humor”. TV3. Presentadora (2017); “Agafa’m si pots”. IB3. Presentadora (des de 2017); “Zapeando”. La Sexta. (2015-
2019); “Seis Hermanas”. TVE 1(2015-2016); “Tu cara me suena ‘mini’”. 1a Edición (2014); “Con el Culo al aire” 3Temporada (2013); “Tu cara me suena”. Antena3 (2013); “Polseres Vermelles”. TV3. Dir Pau Feixas ( 2010 ); “Oikmentens” TV3 (2008); “Cuestión de Sexo” Cuatro (2008); entre d’altres.
En cine l’hem vist a “Locomía”. Dir. Kike Maíllo. (2023); “Cuando los amos duermen”. Dir. Santiago Alvarado (2023); “Xtremo”. Dir. Daniel Benmayor. Netflix. (2020); “L’Enigma Verdaguer” (TV Movie). TV3/TVE. Dir. Lluís Maria Güell (2019); “La llamada. El musical”. Dir. Javier Ambrossi i Javier Calvo. (2017) i “Distintos”. (cortometraje). Dir. Josevi García Herrero (2016).

JORDI ANDÚJAR
Des de 1994 treballa com a actor en teatre, televisió i cinema.
Ha participat, entre d’altres, en muntatges teatrals com La màquina de parlar de Victoria Szpunberg (Sala Beckett 2022, direcció de Victoria Szpunberg), Família (im) possible de Carol Lòpez (Sala Flyhard 2021, direcció de Carol Lòpez), La Revelació 1.0 de Jorge-Yamam Serrano (Teatre Tantarantana 2019, direcció de Jorge-Yamam Serrano), Humans de Stephen Karam (Teatre Romea 2018, direcció de Mario Gas), El Professor Bernhardi d’Arthur Schnitzler (TNC 2016, direcció de Xavier Albertí), Petits monstres de Marilia Samper (La Villarroel 2015, direcció de Marilia Samper), Noies de calendari de Tim Firth (Teatre Poliorama 2012, direcció d’Antonio Calvo), Fora de joc de Sergi Belbel (Club Capitol 2010, direcció de Cristina Clemente), Don Carlos de Friederich von Schieller (Teatre Grec 2009, direcció de Calixto Bieito), Els nois d’història d’Alan Bennett (Teatre Goya 2008, direcció de Josep Mª Pou), N&N de Marc Rosich (Sala Beckett 2008, direcció d’Antonio Calvo), Un fill, un llibre, un arbre de Jordi Silva (TNC 2008, direcció d’Antonio Calvo) o Máquina-Hamlet de Heiner Müller (Sala Beckett 2004, direcció d’Iñaki Garz).
Ha intervingut en sèries de televisió com El cor de la ciutat, Laberint d’ombres, Secrets de família o Al salir de clase. També en els films Et dec una nit de divendres de Dimas Rodríguez, Un dia, una nit d’Enric Alberich, La caverna d’Eduard Cortés i Amic/Amat de Ventura Pons.

“Una divertida comèdia de Cristina Clemente que funciona com un rellotge al Maldà. Amor, vida i mort també apareixen en aquesta obra que connecta amb el públic de principi a fi amb un repartiment ben compenetrat amb Lluïsa Castell, Jordi Andújar i Núria Cuyàs que van fer les delícies del Maldà.”
Marta Cervera a El Periódico

“És una peça teatral que té tots els ingredients per agradar a qualsevol espectador. És dinàmica, divertida i sorprenent. Convido a tothom a què vagi al Maldà a degustar i a gaudir de la paella dels dijous”
Pablo Cavero a Catacultural.com

“Una història senzilla, amable i divertida que, igual que les altres dues de la trilogia (Silvia i Rovira vs. Rodríguez), ve a ser una mena d’homenatge a la gent gran i a la diversitat.”
Toni Polo a Recomana.cat

“Els tres actors estan esplèndids; Lluïsa Castell en el paper de la mare i Núria Cuyàs i Jordi Andújar en el dels dos fills. Ens identifiquem amb situacions, reaccions o sentiments; és fàcil empatitzar amb ells i ficar-se dins de la història, que, per cert, passa volant.”
Laia Ruiz a Espectaculosbcn.com

La trilogia catalanoargentina al GREC
Telenotícies de TV3
“De Clemente a Valente, una trilogia familiar”
Jaume Forés a Núvol
Teatres de proximitat al Grec.
Plaça Tísner a Betevé


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.