Data: Dissabte 16 de març 2019, 21:30h
Lloc: Sala El Centru
Preu: 12€ (8€ presentant el carnet dels Amics)
Teatre musical.
Ser tenor és molt dur. Sempre al límit. Sempre més amunt. Sempre més
fort. Sempre més llarga, la nota. I en el moment més inesperat, el gall.
Gàrgares, farigola i bufandes a 35 graus a l’ombra. Passió exacerbada,
melodies inoblidables, lirisme excels que desemboca en la raó de l’existència
del tenor: el “pinyol”, que el pot cobrir de glòria o enfonsar-lo en la misèria.
Reunits, per fi, un cop més, els Tres Tenors han trobat un forat a les seves
atapeïdes agendes internacionals per acudir a la ineludible cita amb el seu
públic. En aquest concert ens oferiran un recull de les més belles i conegudes
melodies d’avui i de sempre.
Amb
Ezquiel Casamada
Miquel cobos
Albert Mora
Adrià Aguilera / Dani Garcia (piano)
Direcció
Toni Sans
Direcció musical
Daniel Garcia
Adrià Aguilera
Albert Mora
Ezequiel Casamada
Miquel Cobos
Escenografia i vestuari
EGOS teatre i Cia. Illuminati
Música
Xavier Mestres
Disseny il·luminació
Daniel Gener
Producció executiva
EGOS produccions
Fotografia
Sílvia Poch
Disseny gràfic
Rubèn Montañá
Toni Sans
Llicenciat en interpretació a l´Institut del Teatre de Barcelona. És
membre fundador de la companyia EGOS teatre, on ha participat com a actor i
membre de l´equip creatiu de tots els seus espectacles: L´esquella de la
Torratxa de de Serafí Pitarra amb música de Joan Sariols (Teatre Nacional de
Catalunya 2014), El crim de Lord Arthur Savile. Un musical quiromàntic
(Teatre Nacional de Catalunya 2012), La casa sota la sorra. Un musical
ensorrat (Teatre Nacional de Catalunya 2010), Ruddigore o la nissaga
maleïda. Un musical sobrenatural (Versus Teatre 2007) i l´espectacle familiar
En Joan sense por. Un musical amb titelles que et traurà el singlot…hip!
(2007). Dirigeix els espectacles Happy love o love story? Monòleg per a una
actriu i 38 figurants (Els Marquesets), Irena a la gola dels llops (Companyia
Gaia contes musicals 2014) i L´Hora d´Àmia (Producció de Wonderful Kids
2014).
És autor, juntament amb Rubèn Montañá, de la novel·la En Benjamí i el
semàfor que mai no es posava verd (Premi Guillem Cifre de Colonya de
Literatura infantil i juvenil 2016) així com del text dels espectacles:
L´Esquellotada (Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet), Happy love o love
story? (Els Marquesets), El crim de Lord Arthur Savile (EGOS teatre), La
casa sota la sorra (EGOS teatre), Ruddigore o la nissaga maleïda (EGOS
teatre), Irena a la gola dels llops (Gaia contes musicals) i En Joan sense por
(EGOS petits).
Com a actor, participa també en els espectacles: GENTE BIEN de LA
CUBANA (Temporada Teatre Coliseum de Barcelona 2016-17), EL EUNUCO
de Jordi Sánchez i Pep Anton Gómez (Gira i temporada al Teatro La Latina de
Madrid 2015-2016), GAUDÍ, el musical de Barcelona de Jordi Galceran,
Esteve Miralles i Albert Guinovart (Barcelona Teatre Musical), les sèries de
televisió El crac (TV3), La Sagrada Família (Dagoll Dagom – TV3),
PsicoExpress (Dagoll Dagom – TV3), El cor de la ciutat (TV3), Mamá Carlota
(Diagonal TV) i el llargmetratge REC 3 Génesis dirigit per Paco Plaza.
Com a ballarí de claqué participa en els espectacles Trakatap i Eooo!
(de la companyia Trakatap, de la qual també n´és fundador), Big drums i La
vida és ritme (Camut Band), Luces y sombras i Tap Olé (Tap Olé).
EZEQUIEL CASAMADA. S’inicia en el món de la música a l’escolania de Sant Agustí de Sabadell, allà començà els estudis musicals i les primeres experiències amb el cant, més endavant al conservatori de Tarrassa i al Liceu.
L’any 1992 es trasllada a Bulgària per perfeccionar els estudis de cant i debuta en el món de l`òpera el 1994 de
baríton, en el rol de Rigoletto de l’òpera homònima de Verdi, a Burgas (Bulgària), també hi cantarà Figaro de Il barbiere di Siviglia de Rossini, Marcello de la Bohème de Puccini, com a més destacats. Llavors vindran l’Escamillo i el Dancaire de la Carmen de Bizet, Danilo de La vidua alegre de Lehar, Conde de El conde de Luxemburgo de Lehar, Pablo de la Maruixa de Vives, Quijote de El Retablo de Maese Pedro de Falla, Noé de El arca de Noé de Britten, Brundibar a Brundibar deKrasá, el pare de Hansel i Gretel de Humperdink, aquest últim quatre
temporades, en una coproducció del Gran Teatre del Liceu i el TNC, entre altres. També formà part de l’elenc d’Amadeus de P. Shaffer representat al Teatre Tívoli de Barcelona i de La berbena de la Paloma de Breton dirigida per C. Bieito al Festival d’Edimburg. A l’any 2009 debuta en la nova tessitura de tenor, en un concert en solitari a Rivesaltes (França), i des de llavors ha participat en diversos recitals i petits papers amb l’AAOS, (Associació dels Amics de l’Òpera de Sabadell), l’AAOG (Associació dels Amics de l’Òpera de Girona), Companyia Lírica de Barcelona… Destacar Camille de La viuda alegre de Léhar, Militar a Magda de Ribé, estrena a Barcelona, i un concert al Parlament Europeu a Brussel·les, en motiu de la inauguració d’una exposisició de pintura meva. També més recentment, romances i duos en l’Antologia de la sarsuela amb cor i orquestra a la Calella (Barcelona). Des de l’any 2013 forma part de la companyia Cor de Teatre, en els espectacles Operetta i Allegro, de gira per Europa i també d’una altra companyia amb l’espectacle Ópera y Flamenco, cantant les parts del tenor, al Palau de la Música Catalana i al Teatre Poliorama de Barcelona. Títol superior de cant, expedit per la universitat de Sòfia (1995)
PREMIS:
3r premi del Concurs Lieder de Brahms a Sòfia (1993)
Premi extraordinari del 33 Concurs Internacional de cant Francesc
Viñas consistent en una borsa d’estudis per un curs d’estiu a l’Acadèmia
Chigiana de Siena (Itàlia) amb Carlo Bergonzi. (1996)
MIQUEL COBOS. Va néixer a Barcelona. Va començar els seus estudis musicals a l’Escolania de Montserrat on va cursar cant, violí i piano. Va continuar-los al Conservatori del Liceu i postariorment a l’Acadèmia Frederic Chopin de Varsòvia amb el mestre Jerszy Artysz. Ha estudiat també amb el mestre Eduard Giménez i ha fet cursos
entre d’altres amb Jaume Aragall i Carlo Bergonzi. La seva activitat artística començà a l’Escolania de Montserrat, amb concerts arreu de Catalunya i gires al Japó i a Portugal. Ja com a tenor, ha efectuat concerts i gires a França, Anglaterra, Itàlia, Xina, Rep. Txeca, Eslovàquia, Polònia i Espanya. En el camp del musical, ha participat en els espectacles: La bella Helena, Gaudí, on encarnava l’arquitecte, i Mar i Cel. El 2007 va formar part del repartiment del Dúo de la Africana que, sota la direcció de Xavier Albertí, es va programar
al Teatre Lliure. Ha estrenat el muntatge d’òpera contemporània Afectes II al CCCB de Barcelona, dirigit pel
compositor Eduardo Diago, i va ser un dels intèrprets de l’òpera El Saló d’Anubis, de Joan Albert Amargós i Toni Rumbau, que, sota la direcció de Luca Valentino, es va representar a Suïssa, Alemanya, i dins del Festival
d’Òpera de Butxaca al TNC. El 2008 va estrenar l’espectacle Sondheim al Teatre Gaudí de Barcelona. El
2009 i 2010 va treballar en diversos projectes artístics òpera de petit format (La Incoronazzione di Poppea, Alcestes i Castor et Polux) celebrats en diversos festivals d’arreu d’Europa, a més de concerts de musical (Cole Porter, Sondheim, Berlin etc). El 2011 va a Bogotà per representar-hi La petita flauta màgica una producció del gran teatre del Liceu i va estrenar a l’auditori de Barcelona l’òpera contemporària Sons del sud de la compositora Ariadna Alzina, una col·laboració entre l’ESMUC i el Goethe Institute. Ha cantat el paper de Faust en l’òpera de Charles Gounod al Teatre Fortuny de Reus i ha estrenat al Festival Temporada Alta de Girona la producció Viatge a la Lluna, d’Albert Guinovart i direcció de Pau Miró. Recentment ha participat en l’espectacle
Operetta, de Cor de teatre, i ha participat en la Cantània 2016 en una producció de l’auditori de Barcelona i també en la obertura de temporada del TNC 2016-2017 amb l’espectacle L’aplec del Remei dirigit per Xavier Albertí.
ALBERT MORA. Llicenciat en interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona. És membre fundador de la companyia EGOS teatre, amb la qual ha realitzat els espectacles com Ruddigore o la nissaga maleïda, La casa sota la sorra, El crim de Lord Arthur Saville i L’esquella de la torratxa. Premiat com a “Millor actor de la 11a. Mostra de Teatre de Barcelona” per l’obra de text Autorretrat II (2006) i premi “Mejor actor de reparto” als Premios de Teatro Musical de Madrid per Ojos verdes (2008). Altres espectacles on ha participat són: L’esvoranc de Josep Maria Miró dirigit per Martí Torres; Lena Woyzeck, de la cia. Flyhard, escrit i dirigit per Jordi Casanovas; la cantata 50 milions de segons, de Piti Espanyol i Joan Vives; Operetta, de Cor de Teatre i Jordi Purtí; Allegro, de Cor de Teatre i Paco Mir, La flauta màgica- Variacions Dei Furbi i Trilogia MozArt- Cosí fan Dei Furbi i Scaramouche, de Dagoll Dagom.
ADRIÀ AGUILERA. Llicenciat en piano clàssic al Conservatori Superior del Liceu on va estudiar amb Albert Atenelle, Josep Surinyac i Raimon Garriga . Amplia els seus estudis clàssics amb Luca Chiantore a Musikeon (València) i posteriorment s’endinsa al món del jazz amb Alejandro di Constanzo al Taller de Músics. Ha col·laborat com a pianista amb diverses entitats de renom com: La Caixa, Stage, L’Auditori, Orquestra Girona XXI, Amics de la Unió i les Corals Musicorum a qui acompanya regularment. Va ser director del Cor Coral·lí, participant a la primera edició de Oh Happy Day, amb qui van crear l’espectacle 300 anys d’història. En l’ambit de teatre musical ha treballat en diverses produccions: Per sobre totes les coses, La Monyos, Dies Normals…
En l’àmbit de la docència treballa com a director musical a l’escola Aules, Arsènic espai de creació i EspaiArt.
Recentment i amb la col·laboració del dramaturg Jaume Vinyas ha escrit el seu primer musical: Barcelona Compte Enrere.